Chibi tjej- lätt.

      1.Börja med att bygga upp din figur med hjälp av cirklar som på bilden. Kom ihåg att figuren ska vara ca tre huvuden hög, dvs översta cirkeln + två likadana (i detta fallet understa osynlig). 

      2.Nu händer det mycket! Gör ögonlinjerna med hjälp av hjälplinjerna som du ritat dit. (Se inlägg om ögon.) Mellan den översta och understa ögonhjälplinjen gör du en liten böj som gör ansiktet lite smalare och markerar kinderna. Gör en liten, kort hals till din figur och dra "axellinjerna" ända ut till huvudets kant. Gör sedan två diagonala linjer från axlarna ner till fötterna.
      3.Rita nu till ögonen i form av två väldigt smala ovaler som slutar med en bakvänd J form. Gör två halvovaler till händer och börja sedan göra byxorna mer detaljerade. Glöm inte att byxorna veckar sig lite vid skorna. Sudda också ut den mellersta cirkeln.
      4.Rita nu detaljerna på din figurs tröja. Du väljer helt själv hur du vill att tröjan ska se ut! Gör också skorna lite rundare.
      5.Sudda nu ut alla onödiga stödlinjer på figuren. Jag valde att också skriva "I<3U" på min figurs tröja.
      6.Måla till en mun, näsa, ögonbryn och hår på din figur. Också här väljer du helt själv hur du vill ha din figur. (Huvudet borde vara lite rundare och högre, men jag fick lite ont om plats.)
      7.Fyll nu i ögonen och kom ihåg att lämna lite vitt kvar längst ner i ögat. Passa också på att fylla i övriga linjer som du vill ha kvar.
     
      8. Nu kan du lägga till en bakgrund om du vill, jag valde att bara göra en väldigt enkel med gräs och kullar. Glöm inte att signera din teckning!


Chibifigurer är otroligt söta och väldigt enkla att teckna! :D Hoppas att du blev nöjd med din teckning! ^___^




Kommentarer
Postat av: Karin :3

Heei!

Ascool blogg, älskar manga men kan inte rita det alls >.< så för mig är det toppen med en blogg där man lär sig!!, Tog bilden (den där hela mangan är klar) och använde ansiktet för att skapa min egen verision av den på paint, hoppas det är ok annars får du gjärna säga till, men jag har gjort om allt utom luggen och ögonen. Använde bara din bild som brund.

PS: Din blogg ÄGER FETT och jag ska börja följaden via bloglovin.se<333

2010-12-14 @ 14:51:45
URL: http://stardollzandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0